Strona główna Kuchnia Zdrowa żywność – co jeść, by żyć ekologicznie?

Zdrowa żywność – co jeść, by żyć ekologicznie?

Autor: Alicja Hudzik

Co jeść, by żyć ekologicznie? Jakie produkty kupować? Na czym oszczędzać? Mamy dla Ciebie kilka praktycznych porad, które pomogą Ci wcielić w życie zdrowe nawyki!

Co jeść, by żyć ekologicznie? Przykłady zdrowych produktów

#1 W jaką żywność warto inwestować?

Zdrowa ekologiczna żywność, w którą warto inwestować to ekologiczne mięso, nierafinowane tłuszcze roślinne, a także warzywa i owoce. Zakupy ekologiczne wcale nie muszą być drogie! O ile mięso ma swoją cenę, o tyle warzywa i owoce możesz kupić, nie przepłacając! Marchew, burak, seler, cukinia, dynia, kapusta – to warzywa, które są niedrogie, a można z nich przyrządzić wiele dań. Naucz się wykorzystywać ich potencjał, by jeść ekologicznie i ekonomicznie!

#2 Ekonomiczne i ekologiczne gotowanie – co to znaczy?

Ekonomiczne i ekologiczne gotowanie to gotowanie na kilka dni, zamrażanie porcji jedzenia i wykorzystywanie resztek do innych potraw. Jeśli po obiedzie został Ci ryż lub kasza, nie wyrzucaj go, tylko wykorzystaj jako farsz do innej potrawy. Ekologiczne gotowanie to także gotowanie na parze. Gotując w ten sposób warzywa i mięso zachowujesz najwięcej wartości odżywczych. Jeśli chcesz żyć w zgodzie z przyrodą, warto również postawić na naturalne soki i kompoty domowej roboty. Przyrządzanie przetworów na zimę nie jest ani trudne, ani czasochłonne, a możesz cały rok cieszyć się zdrowymi owocami!

#3 Zdrowa woda

Co jeść, by żyć ekologicznie? Nie zapominaj o nawadnianiu organizmu. Żeby pić zdrową wodę, nie musisz wydawać dużego majątku. Wystarczy zainwestować w dobry filtr do wody, by móc cieszyć się zdrową wodą prosto z kranu.

Co jeść, by żyć ekologicznie? Tego unikaj!

Zdrowa dieta to nie tylko przyrządzanie zdrowych posiłków. To także unikanie posiłków, które mogą zawierać toksyczne substancje lub nie posiadają wartości odżywczych. Zapoznaj się z listą Dirty Dozen i śledź na bieżąco statystyki dotyczące ilości pestycydów w warzywach i owocach, by wiedzieć, które z nich mogą być dla Ciebie szkodliwe. Czego jeszcze powinno się unikać?

  • Unikaj produktów przetworzonych, czyli fast foodów i gotowych dań. Tego typu żywność zawiera dużo szkodliwych wzmacniaczy smaku i zapachu oraz konserwantów!
  • Unikaj produktów bogatych w sól i tłuszcz, celuj w produkty bogate w witaminy i składniki mineralne!
  • Źródłem nieprzydatnych i pustych kalorii są także wyroby cukiernicze. Warto wybierać te, które są słodzone naturalnymi słodzikami, takimi jak np. stewia lub ksylitol.

Podobne artykuły