Aby zasłużyć sobie na miano „zielonej marki”, firma musi się wyróżnić pod względem ekologicznych działań oraz ich wizerunkowej efektywności. Które z firm mogą się cieszyć tym tytułem? Poznaj najbardziej ekologiczne marki na świecie!
Na czele rankingu najbardziej ekologicznych marek znajdują się firmy z branży samochodowej i technologicznej. Jednym z najbardziej ekologicznych producentów aut jest Toyota. Samochodowy gigant dąży wytrwale do obniżenia emisji CO2 w nowych samochodach, między innymi poprzez produkcję hybryd. Pojazdy hybrydowe stanowią aż 50% całkowitej sprzedaży marki. Tuż po Toyocie, wysokie miejsca zajmuje także Honda oraz Nissan.
Inna firma, która również znalazła się bardzo wysoko w rankingu ekologicznych marek sporządzonym przez firmę Deloitte, to Johnson & Johnson. Amerykański koncern farmaceutyczny produkuje kosmetyki do pielęgnacji ciała i higieny osobistej, farmaceutyki, soczewki kontaktowe oraz sprzęt medyczny wykorzystywany w chirurgii, kardiologii i ortopedii.
Jedną z pierwszych marek odzieżowych, która jako pierwsza zyskała miano proekologicznej, jest firma People Tree, produkująca spodnie, sukienki i koszule. Firma może się poszczycić certyfikatem World Fair Trade Organisation. Certyfikat ten oznacza, że producent spełnia wymogi społeczne, ekonomiczne i ekologiczne zgodne z zasadami Sprawiedliwego Handlu.
Kolejna ekologiczna marka odzieżowa to Jack Wolfskin. Producent sprzętu turystycznego jest członkiem Fair Wear Fundation, odzież tej marki powstaje z wolnej od pestycydów bawełny. Z polskich marek odzieżowych jedną z najbardziej proekologicznych firm jest Wearso. Oversizowe ubrania Wearso powstają z ekologicznych dzianin z organicznej bawełny.
Do ekologicznej rewolucji dołączył także gigant – marka Adidas. Firma zadeklarowała, że do końca 2024 roku będzie produkować wszystkie buty z plastiku wydobytego z oceanu. Akcja spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem.
Kultowe marki z branży spożywczej, które aktywnie podejmują działania na rzecz środowiska, to także McDonald’s oraz Starbucks. Firmy dążą do obniżenia emisji gazów cieplarnianych z biur i restauracji, a także deklarują opracowanie wspólnymi siłami nowego typu opakowania – kubka, który będzie się nadawał do przetwarzania i kompostowania.