Strona główna Sport i zdrowie Kalistenika dla początkujących – zadbaj o swoje ciało!

Kalistenika dla początkujących – zadbaj o swoje ciało!

Autor: Alicja Hudzik

Kalistenika to sport, który jest polecany tak naprawdę wszystkim, nie zależnie od ich sylwetki i formy. Trening można zacząć w dowolnym momencie życia i o dowolnej porze roku. Jak wygląda kalistenika dla początkujących? Które ćwiczenia są wskazane? Czy to ekologiczny sport? Sprawdzamy to w dzisiejszym wpisie!

Kalistenika dla początkujących – dlaczego warto?

Kalistenika to sport, który można bardzo łatwo wprowadzić w życie.

To, co wyróżnia tę dyscyplinę, to:

  • Duże możliwości, jeśli chodzi o rodzaje ćwiczeń – kalistenika dla początkujących to sport, który można wdrożyć w życie od razu, wystarczy zapoznać się z podstawowymi technikami ćwiczeń,
  • Możliwość wykonywania ćwiczeń w dowolnym miejscu – w klubie fitness, siłowni, w domu, a także w plenerze,
  • Niskie koszty – do wykonywania podstawowych ćwiczeń nie jest potrzebna żadna aparatura,
  • Ekologiczny charakter – kalistenika to trening zdrowy, niepowodujący szkód w naturalnym środowisku, a w połączeniu ze zdrową żywnością może dawać naprawdę świetne efekty!
  • Korzystny wpływ na wiele układów – mięśniowy, kostny, krążenia, oddechowy,
  • Wszechstronny trening ukierunkowany na wiele różnych partii mięśni – mięśnie nóg, tricepsy i bicepsy, mięśnie brzucha oraz mięśnie grzbietu.

Kalistenika dla początkujących – przykłady ćwiczeń

Jak każdy sport, kalistenika także przyczynia się do spalania tkanki tłuszczowej. Co więcej, regularne treningi pozwolą nam zbudować (niskim kosztem i bez wyrzeczeń) upragnioną masę mięśniową. Jak wygląda kalistenika dla początkujących? Pewnie większość z was kojarzy te ćwiczenia z zajęć wychowania fizycznego!

W skład podstawowego planu treningowego wchodzą:

  • Pompki,
  • Przysiady,
  • Wykonywanie tzw. mostka,
  • Unoszenie nóg nad głowę.

Bardziej zaawansowane ćwiczenia to pompki wykonywane na poręczach oraz ćwiczenia wykonywane na drążku, np. tzw. muscle up. Przy ich wykonywaniu trzeba się naprawdę postarać, by zrobić sobie krzywdę!

Kalistenika staje się coraz bardziej modna, zarówno wśród mężczyzn, jak i kobiet. Ćwiczenia można wykonywać 3 razy w tygodniu, w 3 seriach składających się z 10 powtórzeń. Po kilku tygodniach można zwiększać trudność wykonywanych ćwiczeń oraz wykonywać je częściej. Można także wprowadzać nowe elementy – np. plank, dipsy lub wykroki. Ogranicza nas tylko wyobraźnia!

Podobne artykuły