Strona główna Moda i uroda Moda na ekobieganie, czyli plogging!

Moda na ekobieganie, czyli plogging!

Autor: Alicja Hudzik

Ekobieganie to dyscyplina, na której punkcie ocalał cały świat. Pierwsza tego typu akcja została zorganizowana w 2016 roku, przez Szweda – Erika Ahlstrom. Na czym polega moda na ekobieganie, czyli plogging? Zapraszamy do lektury!

Plogging, czyli moda na ekobieganie

Nowa dyscyplina sportowa, której pomysłodawcą jest Szwed – Erik Ahlstrom podbija serca biegaczy na całym świecie. Na czym polega ekologiczne bieganie? Idea jest bardzo prosta – biegać i zbierać okoliczne śmieci, a po skończonym treningu wyrzucać je do miejsc do tego przeznaczonych. Termin „plogging” oznacza w dosłownym tłumaczeniu „podnieść i truchtać”. Moda na ekobieganie ma na celu wypromować proekologiczny tryb życia, a także pomóc oczyścić parki, aleje i uliczki.

Plogging – zadbaj nie tylko o formę, ale i o środowisko naturalne!

Plogging to nie tylko ekologia, to również świetny sposób, by zadbać o zdrowie i smukłą sylwetkę. Ruch na świeżym powietrzu pozwala dotlenić cały organizm i oczyścić ciało z toksyn. Bieganie samo w sobie ma dobroczynny wpływ na kręgosłup, mięśnie oraz ogólną kondycję. To sport dla każdego! Idea ploggingu jest promowana na wszystkich kontynentach. Moda na ekobieganie pojawia się także w mediach społecznościowych. We Francji, Niemczech i Hiszpanii można się zgłosić nawet do specjalnych zawodów i wziąć udział w ploggingowej rywalizacji!

Jak zacząć trenować plogging?

Ekobieganie to sport dla każdego. Plogging możesz uprawiać sam lub ze znajomymi. Aby zacząć trenować, potrzebujesz jedynie sportowego stroju, wygodnych butów, rękawiczek ochronnych i worka na śmieci. Tempo biegu jest zróżnicowane i zależy tylko i wyłącznie od Ciebie. Biegając, schylaj się i zbieraj śmieci, które uda Ci się znaleźć na trasie. Po zakończeniu treningu zutylizuj worek w najbliższym śmietniku. Takie to proste!

Kto może uprawiać plogging? Praktycznie każdy, zarówno osoby w młodym wieku, jak i starsze. Do truchtania nie trzeba mieć idealnej kondycji, ważne są chęci! Naukowcy przekonują, że schylanie się po śmieci w trakcie biegania wpływa pozytywnie na stawy i mięśnie. To tak, jakby włączyć do standardowego treningu przysiady, kucnięcia i pochylenia tułowia! Jeśli zwykłe bieganie wydaje Ci się nudne, możesz przenieść ideę ploggingu na inne aktywności fizyczne, np. jazdę na rolkach lub rowerze. To dyscyplina, którą można uprawiać codziennie, nie tylko z okazji Światowego Dnia Ziemi!

Podobne artykuły